YÖNETİM MODELİ ve İDARİ YAPI
BÖLÜM
Bir fakülte ya da yüksekokulda, aynı veya benzer nitelikte eğitim - öğretim yapan birden fazla bölüm bulunamaz. Bölüm, bölüm başkanı tarafından yönetilir.
BÖLÜM BAŞKANI
Bölümün aylıklı profesörleri, bulunmadığı takdirde doçentleri, doçent de bulunmadığı takdirde doktor öğretim üyeleri arasından fakültelerde dekanca, fakülteye bağlı yüksekokullarda müdürün önerisi üzerine dekanca, Rektörlüğe bağlı yüksekokullarda müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıl için atanır. Süresi biten başkan tekrar atanabilir. Bölüm başkanı, görevi başında bulunamayacağı süreler için öğretim üyelerinden birini vekil olarak bırakır. Herhangi bir nedenle altı aydan fazla ayrılmalarda, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı yöntemle yeni bir bölüm başkanı atanır. Bölüm başkanı, bölümün her düzeyde eğitim - öğretim ve araştırmalarından ve bölüme ait her türlü faaliyetin düzenli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden sorumludur.
BÖLÜM İDARİ TEŞKİLATI VE GÖREVLERİ
- Bölüm idari teşkilatı, bir büro şefinin yönetiminde, yeter sayıda personelden oluşur.
- Bölüm bürosu, bölümün yazı, evrak ve benzeri işlerini bölüm başkanının emirlerine göre yerine getirir.
STRATEJİK AMAÇ ve HEDEFLER
Bilgi:
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunundaki amaç ve ana ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının görevleri;
- Çağdaş uygarlık ve eğitim - öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde, toplumun ihtiyaçları ve kalkınma planları ilke ve hedeflerine uygun ve ortaöğretime dayalı çeşitli düzeylerde eğitim - öğretim, bilimsel araştırma, yayın ve danışmanlık yapmak,
- Kendi ihtisas gücü ve maddi kaynaklarını rasyonel, verimli ve ekonomik şekilde kullanarak, milli eğitim politikası ve kalkınma planları ilke ve hedefleri ile Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan plan ve programlar doğrultusunda, ülkenin ihtiyacı olan dallarda ve sayıda insan gücü yetiştirmek,
- Türk toplumunun yaşam düzeyini yükseltici ve kamuoyunu aydınlatıcı bilim verilerini söz, yazı ve diğer araçlarla yaymak,
- Örgün, yaygın, sürekli ve açık eğitim yoluyla toplumun özellikle sanayileşme ve tarımda modernleşme alanlarında eğitilmesini sağlamak,
- Ülkenin bilimsel, kültürel, sosyal ve ekonomik yönlerden ilerlemesini ve gelişmesini ilgilendiren sorunlarını, diğer kuruluşlarla işbirliği yaparak, kamu kuruluşlarına önerilerde bulunmak suretiyle öğretim ve araştırma konusu yapmak, sonuçlarını toplumun yararına sunmak ve kamu kuruluşlarınca istenecek inceleme ve araştırmaları sonuçlandırarak düşüncelerini ve önerilerini bildirmek,
- Eğitim - öğretim seferberliği içinde, örgün, yaygın, sürekli ve açık eğitim hizmetini üstlenen kurumlara katkıda bulunacak önlemleri almak,
- Yörelerindeki tarım ve sanayinin gelişmesine ve ihtiyaçlarına uygun meslek elemanlarının yetişmesine ve bilgilerinin gelişmesine katkıda bulunmak, sanayi, tarım ve sağlık hizmetleri ile diğer hizmetlerde modernleşmeyi, üretimde artışı sağlayacak çalışma ve programlar yapmak, uygulamak ve yapılanlara katılmak, ilgili kurumlarla işbirliği yapmak ve çevre sorunlarına çözüm getirici önerilerde bulunmak,
- Eğitim teknolojisini üretmek, geliştirmek, kullanmak ve yaygınlaştırmak,
- Yükseköğretimin uygulamalı yapılmasına ait eğitim - öğretim esaslarını geliştirmek, döner sermaye işletmelerini kurmak, verimli çalıştırmak ve bu faaliyetlerin geliştirilmesine ilişkin gerekli düzenlemeleri yapmaktır.
Stratejik Hedef
Kısa vadede ulusal düzeyde, uzun vadede ise uluslararası düzeyde uzaktan eğitim veren kurumlar arasında ön sırada yer alarak dünya genelinde eğitim hizmetleri sunan eğitim merkezi olmaktır.
Temel Değerlerimiz
Şeffaflık
Bilimsellik
Yenilikçilik
Etik Değerlere bağlılık
Sürekli gelişme
İşbirliği
Örnek Kanıtlar
- 2022 yılı içinde 6 adet SCI-E, SSCI ve AHCI endeksli dergide yayın; uluslararası işbirliğiyle de 34 adet SCI-E, SSCI ve AHCI endeksli dergide yayın bulunmaktadır.
- 2022 yılı içinde yeni başlatılan ve devam eden kamu finansmanlı 11; tamamlanan 3 araştırma projesi yer almaktadır.
- 2022 yılı içinde 2 teknoloji şirketi yer almaktadır:
- Ahmet Feyzioğlu, İNNOEM, Teknoloji Yönetimi
- Barkın BAKIR,Marel Arge Danışmanlık Ticaret ve Sanayi Limited Şirketi, 01 Şubat 2020, Ortak.
- 2022 yılı içinde Üniversite- sanayi iş birliği kapsamında yapılan Teknoloji Geliştirme Bölgesi (TGB), ulusal ve uluslararası 1 proje yer almaktadır:
Ahmet Feyzioğlu -İnovasyon Yönetim Platformu, 30.06.2022, 1 Adet
- 2022 yılı içinde devam eden 2 kontratlı proje yer almaktadır:
- 1) Feyzioğlu, A., Marmara Üniversitesi - TİM - Emta Kablo A.Ş. inosuit projesi kapsamında 1 Adet proje. 01.03.2022 54.000 TL
- 2) Feyzioğlu, A., Marmara Üniversitesi - TİM -IND Endüstri A.Ş. inosuit projesi kapsamında 1 Adet proje. 01.02.2022 15.000 TL
2022 Yılında Tamamlanan Bilimsel Araştırma Projelerinden Üretilen Yayın Tablosu |
||
Akademik birimler (fakülte/yüksekokul) |
Sayı |
|
makale |
12 |
|
bildiri |
19 |
|
tez |
13 |
|
ödül |
|
|
patent |
|
|
poster |
|
|
kitap |
|
|
diğer |
|
|
toplam |
44 |
|
2022 Yılı Yayına Dönüşmüş Tez Sayıları |
||
Enstitüler |
sayı |
|
Fen Bilimleri Enstitüsü |
15 |
|
Faaliyet Türleri ve Sayıları
Faaliyet Türü |
Sayısı |
Konferans |
|
Sempozyum Ve Kongre |
|
Seminer |
4 |
Panel |
|
Turnuva |
|
Teknik Gezi |
2 |
Sergi |
|
Gösteri |
|
Söyleşi |
|
Festival- Tiyatro |
2 |
Açık Oturum |
|
Konser |
|
Bu sayfa Mechanical Engineering tarafından en son 02.12.2023 21:25:15 tarihinde güncellenmiştir.